• image
  • image
  • image

Majitelé motorových vozidel často ani nevědí, že vůbec takové zařízení v autě mají a k čemu slouží zjistí až tehdy, když je problémy s ním donutí nás navštívit. Filtr pevných částic (DPF), je zařízení umístěné ve výfukovém systému dieselových automobilů. DPF zachytává jemné saze a další pevné mikročástice, které jsou vysoce karcinogenní. Auto s DPF má až stonásobně menší produkci pevných částic než dieselová auta bez filtru!Filtr na své keramické stěny zachytává mikročástice. Ty postupem času stěny zanesou a filtr se musí vyčistit. Provádí se to automaticky při jízdě zhruba každých 1000 kilometrů, ani o tom nemusíte vědět. Problém je, že ne vždy dojde ke stoprocentní aktivní regeneraci a část sazí ve filtru zůstane. Na tuto „skvrnu“ se pak usazují další nečistoty, postupně se zanesení zvětšuje, až časem dojde k úplnému ucpání filtru. Potom nastávají známé a obvyklé problémy: auto vynechává, netáhne, zvyšuje se spotřeba. Může dojít i k poškození výfukového systému i v nejhorších případech i poruše motoru.                                                                                        

Za jak dlouho může dojít k ucpání filtru?

Je to individuální. Záleží na stylu jízdy, druhu paliva a typu filtru. Obecně na základě zkušeností máme za to, že průměrná doba životnosti DPF je kolem 4 až 6let. Při častých jízdách na krátké vzdálenosti se filtr zanáší rychleji, nestíhá se sám regenerovat.

                                    


 
 
 
 

 © 2012 - Diesel Service Karel Sobek, www.bosch-sobek.cz - Všechna práva vyhrazena